Kaebuse lahendamiseks kontrolliti ühe ettevõtte veebilehte – kaebus leidis kinnitust ning ettevõttele saadeti märgukiri ning anti aega veebilehe keeleseadusega kooskõlla viimiseks kaks kuud. Varasemate ettekirjutuste järelkontrollis tuvastati, et kolm ettevõtet on ettekirjutuse täitnud ja menetlus lõpetati.
Kaebuste lahendamiseks ja keelekontrollide planeerimiseks kontrolliti AS Prisma Peremarketi Sikupilli Prisma, Maxima Eesti OÜ Vabaduse pst 128 kaupluse, Bolt Services EE OÜ ja AS Tallinna Linnatranspordi kokku 78 töötaja keeleoskust tõendavaid andmeid. 39 töötajaga tuleb kohtuda ja läbi viia keeleoskuse kontroll.
PPA Ida Prefektuuris lõpetati menetlus seitsme kontrollitava suhtes, sest töösuhe nendega on lõpetatud. Samal põhjusel lõpetati Päästeameti Ida Päästekeskuses üks menetlus.
Kaebuste lahendamiseks toimusid keelekontrollid mitmes kaupluses. MAXIMA Eesti OÜ Tondiraba kaupluses ja OÜ Handymann Jõhvi kaupluses tehti mõlemas ühele töötajale ettekirjutus sooritada eesti keele eksam.
Keeleamet nõustab Ukraina sõjapõgenikke
Keeleamet nõustab Ukraina sõjapõgenikke ja nende siinseid tööandjaid eesti, vene ja inglise keeles tööalase eesti keele oskuse nõuete, Eesti keelekeskkonnaga kohanemise ning eesti keele õppe võimaluste ja keeleeksamiteks valmistumise küsimustes. Nõu annavad inspektorid peamiselt keelekontrollide toimumise ajal. Nõustamine on võimalik ka Keeleameti kontoris aadressil Roosikrantsi 6 või telefoni (627 1780) ja e-posti ([email protected]) teel.