Võistluse eesmärk on juhtida ettevõtjate ja avalikkuse tähelepanu avaliku ruumi võõrkeelestumisele ning väärtustada eestikeelseid äri- ja ettevõttenimesid. Ettevõtmine sai alguse 2016. aastal ja toimub juba üheksandat korda.
Nimevõistluse auhind antakse välja kaheksas kategoorias: tootmisettevõte, teenindusettevõte, vabaühendus, haridus- ja kultuuriasutus, aasta uustulnukas, õpilasfirma, rahvusdomeen ja kaubamärk.
Žürii liige, Patendiameti kaubamärgiosakonna peaekspert Mari-Epp Tirkkonen tutvustab sel aastal lisandunud uut, kaubamärgi kategooriat: “Hea kaubamärk annab ettevõtjale konkurentsieelise, sest aitab oma turunišis eristuda. Selline märk kätkeb endas sageli keele- või mõttemängulist vihjet selle alt pakutavatele kaupadele-teenustele. Nii jääb see tarbijale lihtsasti meelde ja aitab tal toote või teenuse kiiresti üles leida. Keele- ja mõttemängud õnnestuvad kõige paremini emakeeles, sestap töötavad koduturul hästi just eestipärased kaubamärgid. Kutsume üles Eesti ettevõtjate leidlikke kaubamärke märkama! Enne nime võistlusesse esitamist veendu, et see on Patendiametis või Euroopa Liidus ka kaubamärgina registreeritud – soovime tunnustada oma loomevara kaitsvaid ettevõtjaid!”
Kandidaatide esitamise tähtaeg on 15. september 2024 otselingil https://bit.ly/EheEesti2024.
Võistluse võitjad valib žürii, kuhu kuuluvad Eesti Interneti Sihtasutuse, Eesti Keele Instituudi, Eesti keelenõukogu, Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni, Emakeele Seltsi, Haridus- ja Teadusministeeriumi, Keeleameti ning Patendiameti esindajad.
Võistluse tulemused tehakse teatavaks Emakeele Seltsi kodulehel ja auhinnad antakse võitjatele pidulikult üle oktoobris.
Lisainfo ja statuut Emakeele Seltsi kodulehel https://www.emakeeleselts.ee/ettevottenime-voistlus-ehe-eesti/.
“Ehe Eesti – Eesti ettevõttele eesti nimi 2024” Emakeele Seltsi Facebooki lehel